Bayrak

ORDU YM7ORD APRS DİGİ YENİ YERİNE TAŞINDI

• 12.10.2020

Ordu Sakarat TRT istasyonunda çalışan YM7ORD Digi istasyonu, yine bir süre önce Rölemizin bulunduğu Yoroz Tepedeki YM7KOR APRS Digisinin devreye alınmasıyla aynı kapsama alanına sahip olduğunun görülmesi üzerine konum değiştirilmesi ve Ordu-Giresun-Sivas Sınırı olarak kabul edilen Karagöl Krater Gölünün bulunduğu 3112m yüksekliğe sahip Tepeye konulması kararlaştırılmıştı.

Karagöl denen bu Dağın zirvesine Güneş paneli desteği ve 3-4W çıkış gücüne sahip bir sistem hazırlanması konusunda fikir birliğine varıldı. TRAC Kars Temsilcisi TA9J İsmail hocam güneş Paneli ve Akü desteği, TRAC Artvin Şb. Başk. TA9EG Hasan Bey Anten desteği sağlayacaklarını bildirdiler. Bu değerli katkılarından dolayı “Kendilerine çok teşekkür ediyorum”.

Mevsimin son günlerinin gelmiş olması nedeniyle hızlı bir planlama yapılarak zorlu hava koşullarında çalışabilecek diğer sistem ve yapısal unsurların hazırlanması, aşağıda test edilmesi çalışmalarına başladık. Sistemde GP300 El Cihazı ve TNC-X APRS Digi kullanıldı. 4W Maksimum olarak ayarlanıp kullanılan 20Ah Akü de test edildi.

Malzemelerin çok zorlu arazi şartlarında tepeye ulaştırılması, Sistemin kurulması ve geri dönülmesi defalarca hesap edildi. Zira çıkacak olduğumuz Dağ, ancak dağcıların veya bu konuda tecrübesi olanların çıkabileceği doğa şartlarına sahip bir arazi yapısına sahipti.

Bizde hazırlıkları tamamlanan sistemin kurulumu için 10-11 Ekim 2020 Hafta sonu Meteoroloji Bölge Müdürlüğündeki arkadaşların da bölge için hava tahmininde olumlu görüş vermeleri üzerine yola çıkmaya karar verdik.

Bizlere bu zorlu çalışmada katkı sağlayabileceklerini bildiren Trabzon Amatörlerinden TA7K Kadir, TA7O Ömer ve TA7OHM Fatih ile Ordu Şehir merkezinde buluşarak Ordu’dan çalışmaya katılacak TA7OM, Hüdaverdi, TA7G Mustafa, TA7OO İbrahim ve TA9K/7 Şinasi beyler ile 2 saatlik yolculuğun ardından Ordu Çambaşı Yaylasına ulaştık. Bir süre dinlendikten sonra vücudu alıştırmak ve sabah erkenden tırmanmaya başlamak için Dağ dibinde bulunan obaya doğru hareket ettik. Uzun bir yolculuk sonrası vardığımız Obada konaklayarak sabahın ilk ışıkları ile TA7OM, TA9K, TA7G ve TA7OHM ile birlikte herkesin sırtında ortalama 7-8kg yük ile 3,5 saatlik zorlu tırmanışı gerçekleştirip zirveye ulaşmayı başardık. Hızlı bir şekilde kurulumu planladığımız gibi tamamladık. Ardından test aşamasında sistemin Güneş paneli üzerinden Şarjı ve YM7ORD Diginin çalışmalarının normal olduğunu gördükten sonra geri dönüşe geçtik.

Bizlere bu çalışmada destek veren herkese teşekkür ediyorum.